Fatoş Kaplan

İnsanoğlu doğuştan mı kötüydü yoksa kötülük öğretiliyor muydu?
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Biz insanlar, sınırlarımızı bilmeden kendi aklımızı beğeniyoruz, öğrenmiyoruz, akıllanmıyoruz, her şeyi anladığımız zaman da genellikle iş işten geçmiş oluyor.
Ayrılıklar, hüzünler, acı anılar, o kadar da yabancı değildi bize. Geçip giden yıllar, saçlara düşen aklar, anlatılamayan duygular...
Eşitlik,dostluk,demokrasi... bunlar hep zayıfların uydurduğu saçmalıklar. Çünkü onların yaşayabilmek için bu gibi kavramlara ihtiyacı var. Güçlünün ise bir tek isteği vardır: Daha fazla güç!
Sayfa 67·Kitabı okudu
Oysa insanlar eşit değildir. Güçlüler ve zayıflar vardır; hayat da bunlar arasındaki mücadeleden ibarettir.
Sayfa 67 - İnkılap yayınevi·Kitabı okudu