Yaratılan şeyleri bizzat sevmek beladır. insanın en yakınlarını, misal olarak anne-babasını, eşini ,çocuklarını, arkadaşını veya bedenindeki güzellikleri bizzat sevmesi beladır! Aynı şekilde bir yere gezmeye gitmeyi, güzel bir yemeği yemeyi, bir espriye gülmeyi bizzat sevmesi de beladır. Çünkü Allah(c.c) kulumun kalbi beni sevsin demiyor, Yalnız beni sevsin diyor. Kulum bana kulluk etsin demiyor, yalnız bana kulluk etsin diyor.
Allah bizi bu dünyaya tercih ettiklerimiz için değil,ruhumuzu besleyelim, cesedimizi ruhumuz için eritelim diye gönderdi. Tıpkı ağaç olmak için kabuğunu eriten bir çekirdek gibi...