Tarık Tufan’ın okuduğum 2. kitabı. İlk olarak “Bir Adam Girdi Şehre Koşarak” adlı kitabıydı. Kitapta mini öykülerle beraber hani böyle bazen bir koku alırsınız hiç beklemediğiniz bir an ve sizi hayatınızdaki çok eski bir ana o zamanlara götürür, işte Tufan’ın kalemi de böyle yazılar içeriyor . Okuduğum 2 kitapta da çocukluğumun o zor ama samimi yılların bir nevi kokusunu tadını aldım ve onun cümleleriyle sanki o zamanları tekrar yaşadım. Kraliçenin Pireleri de bize çocukluğumuzu, sokakta güvenle oynadığımız dolaştığımız, komşularımızla iç içe sanki bir aile gibi olduğumuz, istediğimiz saç modellerine rağmen babalarımızın istediği subay tıraşından vazgeçmeyen berberlerin ve mahalledeki susadığımızda bizden bir bardak suyunu esirgemeyen teyzelerimizin olduğu zamanları hatırlatıyor. Geçmiş her insan için birbirinden farklı izler taşıyor ve Tufan bunu çok sade şekilde yazıya döküyor. Bu nedenle geçmişe arada sırada dönmek ve tekrardan yaşamak isteyenleri Tarık Tufan’ın kitaplarını okutmalarını tavsiye ediyorum.