Hepimiz bir varlığa, bir Tanrıya, bir olguya, bir duruma ne olursa olsun herhangi bir şeye inanç duyarız. Bazen bazı insanlar inançsız olduğunu iddia eder lakin hiç inancım yok diyen biri dahi bir şeye inanır. Yaradılışın temelinde zaten inanç vardır. İnsana Tanrıyı bulduran da insanı Tanrı'dan uzaklaştıran da inançtır. Ne kadar kaçarsak kaçalım sonunda içimizde barındırdığımız inanca yakalanırız. Bir sabah uyanacağımıza, güneşin ısıtacağına, günün doğacağına inanırız. Bütün hayat , bütün eylemlerimiz içimizdeki inancın bir göstergesidir.Adına ne derseniz deyin inanç Tanrının insandaki yansımasıdır.