"Özgür toplumlarda yönetilenler, yöneticilerin dangalak olduğunu söyler dururlar.
Yönetenler ise yönetilenlerin dangalak olduğunu hiçbir zaman söylemezler. Ama içlerinden öyle inanırlar ki buna, kendilerinin dangalak sanılmasını hiç umursamazlar.
*
Özgür olmayan toplumlarda ise, kimse yöneticilere dangalak diyemez.
Bunun böyle olduğunu kendileri bilir sadece..." (Çetin Altan-Dam Üstünde Saksağan Yazısından)