Gizi, görünmek istemeyeni, dolayısıyla (aslında) görünmeyeni göstermeye, görünür kılmaya çalışmak beyhude çaba. Kaç bin yıldır görüyoruz, hayal kuruyoruz, gördüklerimizin karşılığını taşa, tahtaya, beze, kağıda geçirmek ne sağlamıştır âdemoğluna? Biraz daha fazla gördüğümüz söylenebilir mi? Yoksa, daha da körleştik mi?
Başkalarının acısı öylesine kesintisiz biçimde üstümüze püskürtülüyor ki ekranlardan, sayfalardan, her türlü düzlemden ve yüzeyden: Başımızı çevirme gereksinmesi giderek ağır basıyor içimizde. Gösteriliyor, ergo, görmek istenmiyor. Ya da tam tersi: Gösterildikçe daha da gösterilsin, görülsün isteniyor.