Kişinin varlığı ve değeri her türlü olumlu veya olumsuz fark edişin ötesindedir. Başkalarının indirgeyici ve çarpık bazı algı ve tutumları kişinin gerçek değerinin ölçüsü olmamalıdır.
Kimse için vazgeçilmez olmadığımız (ve olmamız gerekmediği) gibi, muhataplarımız da biz olmadan yaşayabilirler. Bir insanı bilerek veya bilmeyerek kendimize bağımlı kılmak ona yapacağımız en büyük kötülüklerden biridir.
Beden ve psikolojik düzeydeki kapasitemiz ve sınırlarımız, değerimizi veya değersizliğimizi belirlemez. Değerimiz, bize verileni görebilme ve ona uygun davranabilme şuurunda yatar.