Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Gidenler kimi zaman geride izlerini bırakırlardı.
Canım acıyor, ama ağlamıyorum. Hem büyüdüm hem de ağlasam koşup gelecek kimse yok.
Reklam
Herkes o kadar birbirinin aynısı ki, gelenler gidenleri ya da gidenler gelenleri aratmıyor. Galiba bu yüzden, kalabalığın yalnızlıktan bir farkı yok.
O gün yutamadığım, boğazıma takılan, kursağımda kalan o şeyin “hevesim” olduğunu yıllar sonra anlıyorum.
...uzaktan seviyordum, onun haberi olmadan, ona belli etmeden, ona anlatmadan. Şimdi de aynı durumdayım. Terk fark ben ayaktayken, onun mezarda olmasaydı.
Nedense bu hep böyle olmuştur doğudan batıya gidenler rahatlık görmezler ama batından doğuya gelenler hep rahatlık görmüşlerdir. Doğu'da insanlık vardır ama cahillik de çoktur. Batıda insanlık azdır bilim çoktur.
M. Hanefi Başegmez
M. Hanefi Başegmez
Reklam
Acı çekmeden bu dünyadan gidenler ne kadar da şansız.
M. Hanefi Başegmez
M. Hanefi Başegmez
Bazı geceler dümen gibidir. Saatler sabaha ulaşırken öyle bir döner ki, bütün hayatın seyri değişir, bambaşka bir yere kırar kaderi
Gidenler nerde kaldı, özledim gülüşlerini.. Bir kenti güzelleştiren yalnız onlardı sanki
Hâtıralar yurdunun o uzak mabedinden Bir sen gelmedin; geldi gidenler sevda ile
Reklam
"Bazı geceler dümen gibidir. Saatler sabaha ulaşırken öyle bir döner ki bütün hayatın seyri değişir bambaşka bir yere kırar kaderi..."
Gidenler nerde kaldılar, özledim gülüşlerini.. Ahmet Telli
Belki sokakta ona tesadüf ettikleri zaman bakmadan, başlarını çevirmeden geçip gidenler de var?
Sayfa 423 - İnkılap Yayınları
Muhammed, Hicret’in sekizinci yılında Mekke’yi ele geçirdikten sonra, her ne kadar Kabe’nin içinde bulunan putları -ki sayılarının 360 olduğu söylenir- yıktırsa da, “Hacer-i Esved”e dokunmadı. Dokunmak şöyle dursun, Müslümanların bu taşı, kutsal bilip bir bakıma tapınak edinmelerini sağladı. Hac amacıyla Kabe’ye gidenler için bu taşı okşayıp okumayı, ondan yarar sağlanacağını ummayı, adeta dinsel bir eylem kıldı. Taş parçası niteliğindeki bir şeyi öpmenin, okşayıp okumanın putperestlik olmadığını öne sürmek güçtür. Nitekim, halifeliği döneminde Ömer b. Hattab, Kara Taş’ı öpme geleneğini sürdürmenin pek uygun olmadığı görüşündeydi; çünkü, henüz putperestlikten yeni kurtulmuş Arap toplumunun Kara Taş’a tapmayı Arap putperestliğinin bir kalıntısı bileceğinden ve muhtemelen eski zihniyete döneceğinden korkmaktaydı.
"Akılca ve ruhça kim sağlam ve güçlüyse, insanlara onun buyuracağını biliyorum artık! Kim daha yürekliyse, haklı olan da odur. Her şeyin içine tükürmekte, aldırmazlıkta en ileri gidenler, yasa koyucu olurlar. Herkesten daha gözü pek olan, herkesten daha haklıdır! Bugüne kadar böyle gelmiş, bu bundan sonra da böyle gidecek! Bu gerçeği ayırt edemeyenler kördür!"
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.