Bir akşam yaşlı bir Çeroki erkek torununa insanların içindeki savaştan bahsetti. "Oğlum, hepimizin içinde savaşan
iki 'kurt' vardır," dedi.
"Bunlardan biri Kötü'dür. Onun içinde öfke, haset, kıskançlık, üzüntü, pişmanlık, aç gözlülük, böbürlenme, ken
dine acıma, suçluluk duygusu, güceniklik, aşağılık kompleksi, yalanlar, boş gurur, üstünlük duygusu ve ego vardır.
"Diğeri ise İyi'dir. Onun içinde ise neşe, huzur, sevgi,ümit, dinginlik, tevazu, iyilik, iyi niyet, empati, bonkörlük, doğruluk, şefkat ve inanç vardır."
Torun bir an düşündü ve sonra büyükbabasına sordu:
"Savaşı hangi kurt kazanır?"
Yaşlı Çeroki, "Hangisini beslersen," demekle yetindi.