Sadece bir merhaba diyip gidecektim.
Bekleyişler pas tutuyor yüreğimiz daldıkça
Kapının arkasındakilere kuruyoruz hayallerimizi.
Kalp atışlarının dahi kapıda beklemekle alakası çoktur.
Meçhule olan hislerimiz, maluma olan hislerimizden bilhassa daha çoktur.
Çünkü hayaldir insanı uzun yaşatan.
Sonra kifayetsiz bir sözün hamallığı kalır üzerimizde de kâfi olanı bir lahza taşımayız.
Eskiler alıyorum
Alıp yıldız yapıyorum
Musiki ruhun gıdasıdır
Musikiye bayılıyorum
Şiir yazıyorum
Şiir yazıp eskiler alıyorum
Eskiler verip musikiler alıyorum.
Bir de rakı şişesinde balık olsam..
Orhan Veli Kanık
#ÖlümAllah'ınEmri
Derken efendim,
Bir akşam rakı şişesinde balık oldum.
Uyudum uyanmayıverdim.
Veda ettim kadeh arkadaşlarıma.
Ölünce kirlerimizden temizlendik.
Bizde iyi adam olduk artık.
Şöhretmiş, kadınmış, para hırsıymış
Hepsini unuttuk.
#Orhanvelikanık