Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Şarabı, kadını, şiiri, ve müziği sevmeyen bütün hayatınca bir ahmak kalır. Goethe
Bir adam otuz yılını geçirdi mi , yarı yarıya ölmüş demektir.
Reklam
Delilerle ugrasmak , sonunda şeytana bile zarar verebilir.
"Sahip olduğum o kadar çok şey var, ama onsuz her şey bir hiç."
"Var olacağız! Ama, Werther, birbirimizi bulacak mıyız? Tanıyacak mıyız birbirimizi?"
"Göcmüş olan sevdiklerimizin acaba bizimle ilgili bir bilgileri var mıdır? İyi olduğumuzda, bunu hissederler mi? Onları hep sıcak bir sevgiyle andığımızı bilirler mi?"
Reklam
"Birbirimizi anlamadan ayrıldık; zaten bu dünyada kimse kimseyi öyle kolay kolay anlayamıyor ki!"
"Bazen bir an için kalkıp gitme, bağları koparma cesaretini buluyorum kendimde, keşke nereye gideceğimi bilsem! Herhalde giderdim."
Sevmek insanca bir şey, ancak insanca sevmeyi bilmek lazım.
Ey dostlar! Deha seli niçin bu kadar ender akar, sular niçin bu kadar ender kabarır ve şaşkın ruhunuzu sarsar.
Reklam
Ben ve kendiliği (bkz.) ayırt ediyorum, çünkü Ben yalnızca bilincimin öznesi, kendilikse bilinçdışını da içeren bütün psişemin öznesidir. Bu anlamda kendilik Beni kapsayan ideal bir varlıktır. Bilinçdışı fantezilerde (bkz.) biraz Faust'un Goethe'yle ve Zerdüşt'ün Nietzsche'yle ilişkisi gibi kendilik genellikle aşırı-düzenli veya ideal kişilik biçiminde ortaya çıkar. Kendiliğin arkaik özellikleri idealleştirme uğruna "yüksek" kendilikten ayrı temsil edilir, örneğin Goethe'de Mephistopheles, Spitteler'da Epimetheus, Hristiyan psikolojisinde şeytan yani Deccal. Nietzsche'de Zerdüşt "en çirkin insan" da kendi gölgesini keşfeder.
Şarabı, kadını, şiiri, ve müziği sevmeyen bütün hayatınca bir ahmak kalır. Goethe
Niye akılları başlarında değilken ya da akıllarını kaybettikten sonra mı mutlu olmaktır insanların yazgısı.
O kadar çok şeye sahibim, ama ona olan duygularım her şeyi yutuyor; o kadar çok şeye sahibim, ama o olmayınca benim için her şey değersiz.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.