·232 syf.··Beğendi
···Okunma: 02 Şubat 2021 02:58 Düşünsenize ülkenizde savaş var. Düşman Anadolu'nun çoğu yerini işgal etmiş. Ülkede sefalet var, fakirlik var, her yer muhacirlerle dolu. Ama bir köşk, bir konak var oraya ne gam ne keder ne savaş uğramıyor. Böyle bihaber nasıl yaşanır Dünyada Ya Rabbim. Zevk ve sefa içinde, her gün davetle, pis çarpık ilişkilerle geçen günler. Ne acı o genç kızların düştüğü durumlar! Ve bu durumdan o kadar da memnunlar ki insan acıyamıyor bile. Bir yandan temiz kalmaya çalışan bir genç kız var ama. Onların oyunlarının farkında olmadan, onlara kendini kaptıracak kadar temiz bir kız.
Çevremiz kötü olduğunda orada yapılan şeyleri en doğru sanarız galiba. İnsanın çevresi kalitesini gösteriyor. Peyami Safa o dönemdeki Batı hayranlığını, Müslümanlıktan uzaklaşmayı, Türklüğü unutmayı gösteriyor. Ve diyor ki eğer böyle olursanız yok olursunuz, kaybolursunuz.
Siz Müslüman bir Türksünüz. Bu kimliğinizi kaybetmeyin.
Canım Peyami Safacım bu dönemi görse bize neler derdi acaba?