Michael Ende - Momo
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2021 15:00
Herkese Merhaba! #!michaelende #momo Michael Ende’in çok satan ve en bilinen kitabı Momo’yla karşınızdayım. ‘Zaman içinde günler, geceler, aylar ve yıllar boyunca geriye doğru giden aslında sen kendinden. Bir gün çıkıp geldiğin o sihirli kapıya doğru yakanın boyunca geri gidiyorsun ve sonunda da yine oradan çıkıp gideceksin.’ Kitapta asıl anlatılmak isteneni en güzel anlatan cümlelerden birisi kesinlikle bu. Neden bu dünyadayız, bu dünyada amacımız ne? Çok para kazanıp zengin ve lüks bir hayat yaşamak mı? Tabi ki bu da insan için gerekli bir şey ama yine kitap diyor ki: Başkalarıyla paylaşılmayan zenginlikler insanı mahvediyor. Gelelim kitabımızın konusuna; insanların farklı farklı diller konuştuğu çok çok eski zamanlarda nerden geldiği, kim olduğu belli olmayan küçük bir kız eski tiyatro harabelerinde yaşamaya başlıyor. Kızımız Momo. Herkesin yanına gittiğinde huzur içinde olduğu, derdini sıkıntısı anlattığı küçük bir kız bu. Sorunları olanlar Momo’yla konuştuğunda öyle rahatlıyor ki zamanla kentte ‘Bugün Momo’yla uğradın mı? veya Bugün Momo’ya kesinlikle uğra! demek yemek içmek gibi bir rutin haline geliyor. İnsanlar büyük zenginlikler içinde olmasalar bile mutlu bir şekilde yaşarken Duman Adamlar çıkageliyor ve hayat tersine dönüyor. Önceleri cıvıl cıvıl olan şehir, garip bi soğukluğa bürünüyor. Yetişkinlerin fark edemediği ama çocukların ve Momo’nun dikkatini çeken bu ayrıntı şehri sıkıcı, sert, soğuk insanların eline düşürüyor. Kitap zamanımızın değerini, bizim onu nasıl ne şekilde yönettiğimizi ve yöneteceğimizi o kadar güzel ele almış ki, bittikten sonra kendi hayatınızı, zamanınızı gözden geçirme gereği duyuyorsunuz. ‘Oysa zaman yaşamın ta kendisiydi. Ve yaşamın yeri yürekti.’ Bu cümle bütün kitabın ana fikriymiş gibi geliyor bana. Ve o kadar haklı bir cümle ki, içinizden geleni istediğiniz gibi yapmadığını taktirde geçirdiğiniz zamandan hiç bir zevk almadığınızı anlatıyor size. Kitap her ne kadar çocuk kitabı gibi dursa da her yetişkinin mutlaka altını çize çize okuması gereken bir kitap. Yazarın kalemi çok akıcı ve güzel.
Edebiyat
MomoMichael Ende · Qanun Nəşriyyatı · 201982,4bin okunma
·
3 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.