9/10
·94 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 08 Ocak 2021 13:59
Tolstoy’un "İnsan Ne ile yaşar? “kitabını tekrar tekrar okuduktan sonra bu kitabını da merakla okudum .Tolstoy’a duyduğum sempati bu kitapla birlikte daha da anlam kazandığı için dile getirmek istedim . Yazarın düşüncelerini kendi dilinden okumak onu anlamaya çalışmak benim için güzel bir keşif oldu. Tolstoy bu kitapla hayatın anlamını ararken sorgulaması ve size de sorgulatması, insanları gözlemlemesi ve bu deneyimlerini bize aktarması benim en sevdiğim özelliklerdendi.Kitaba dönecek olursak şu alıntının kitabı özetleyeceğim düşünmekteyim :“ Kurtuluşu hiçbir yerde bulamıyordum, ne yapacağımı bilmiyordum.Geriye baktığımda , akıntıyla boğuşan sayısız kayık görüyordum.Kürekleri , ulaşmam gereken kıyının yönünü hatırladım . Var gücümle akıntının tersi yönde kürek çekmeye başladım.Bu kıyı Tanrı’ydı.Akıntı gelenek, küreklerse vardığımda Tanrı’ya katılacağım kıyıya ulaşmak için kullanacağım özgür iradeydi. Böylece içimdeki yaşama isteği bir kez daha geri döndü ve bir kez daha yaşamaya başladım.” Bu kitapla birlikte yakından tanımaya çalıştığım yazarın diğer eserlerini de okumaya devam edeceğim sizlere de bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.
İtiraflarımLev Tolstoy · Karbon Kitaplar · 201729,3bin okunma
·
4 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.