“Çok basit bir tarif vereyim: İyi şehir; bir kütüphanede iyi bir kütüphanecilik hizmetiyle çalışıldıktan sonra iyi bir salonda, iyi bir tiyatro oyunları seyredebildiğin ve temsilin ardından güzel bir kafeye gidip sohbet edebileceğin bir şehirdir.” İlber Ortaylı ile yapılan bu söyleşinin her yaştan insanın okuması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle çocuklara anlayabilecekleri yaştan itibaren okutulmalıdır ki bu kitaptan alabilecekleri her şeyi alsınlar.