İçerik olarak çok zengin bir kitap olmasının yanı sıra hitap ettiği kitle bana çok gelmedi. İlber hocanın kaliteli bir yaşam için sunduğu reçeteleri gerçekleştirebilmek için evvela ekonomik olarak refahta olmak lazımdır. Toplumumuzda çoğunlukla varlığını sürdüren orta gelirli insanların aslında 'bir ömür yaşamadıkları' kanısına varıyorum istemsizce. Henüz kendi ülkesini hatta yaşamış olduğu şehri gezme imkanına sahip olamayan insanların diğer ülkeleri muhakkak görmesi gerektiğini okuyunca bu kitabın halkımız için yetersiz olduğunu düşündüm. Kitaba genel bir bakışla muhteşem öğütler verdiğini tekrar etmek isterim fakat bu öğütleri yerine getirecek iktidara sahip olamayanların hatta olamayacakların çoğunlukta olması üzücü bir durumdur.