Puan vermedi·352 syf.····Okunma: 18 Ocak 2021 18:33 Günümüzde yeni fark ettiğimiz pek çok kişilik ihlalini George Orwell yıllar öncesinde tasarısını kurmuş belleğinde ve sanırım en fazla bu kadar gerçekçi olabilirdi. Farkında değiliz belki ama bizler de yenisöyleme alışıp eski güzel pek çok şeyi bir kenara itiyoruz. Toplum ya da başkaları neye sevinmemız ya da neye üzülmemize karar veriyor . Bizde kendi tercihlerimiz olduğunu düşünerek onların kalıplarına izin verdikleri kadar kendimiz konuşuyoruz. Enteresan olan bir diğer şey de bunca şeyi yanlızca kitap kurgusunda küçük bir kesim fark ediyor. Onlar da yobaz düşman insan fazlalığı gibi karşılanıyor. Ya günümüzde dışlanan kesim belki onlar da asıl gerçek olan ama kimse bunun farkında değil sadece.
Son olarak bir kitaptan küçük bir hikaye alıntısı
Bir kasaba varmış ve burada ilim bilgi sahibi bir alim yaşarmış . Ayrıca bu kasabada bir de su varmış ama kimse bu suyu içmezmiş çünkü su hasta edermiş aklı dengeyi bozarmış. Günün birinde bir adam bu sudan içmiş ve farklı davranışlar sergilemeye başlamış. Alim sudan içmeyen diğer insanları uyarmış ve halk uzak durmuş . Sonra zamanla suyu merak edip içmek isteyen başkaları da çıkmış 1 2 derken pek çok kişi sudan içmiş alim her seferinde yapmayın etmeyin dese de dinletememiş. Sudan içen insanlar arttıkça alımı dışlamaya hor görmeye başlamışlar sonunda da alim ve yanında kalan çok az bir su içmeyen grubu deli ilan etmişler.
İşin kısası topluma ya da yönetime göre birileri haklı ama kimbilir..