·112 syf.····Okunma: 15 Ocak 2021 22:45 bugün hiç sevmediğim bir kitabı yazmaya geldim, bu kitabı neden övmüşler neden önermişler gerçekten hiçbir fikrim yok. sık sık kütüphanelerin sosyoloji, psikoloji bölümlerinde gördüğüm sıkça da adını duyduğum bi kitap olduğu için büyük beklentilerle başladım. kitap samoa adasının yerlilerinden birinin anlattıkları ışığında yazılıyor, bu yerliler insanların yaşayışlarına dair gözlemlerini aktarıyorlar. insan yaşayışına dair milyonlarca şey yazıldı zaten, para kullanıyoruz, üstümüze bir şeyler giyiyoruz, her şeyi satın almak zorundayız, betonların içinde yaşıyoruz vesaire vesaire. kitap bunları tekrar tekrar söylemekten başka bir şey yapmıyor evet bazı eleştirileri gayet yerinde ve çoğumuzun da kabul edebileceği bir gerçek fakat kitabın geri kalanında insanlığa dair düşmanlık var resmen. yok sinemaya sinemadaki kötü insanları görüp ah ne kadar iyiyiz diye kendimizi tatmin etmek için gidiyormuşuz falan. madem eleştireceksin bari insanlığa dair bi fikrin olsun, tamamen dışarıdan bakarak her şeye yaa bu çok kötü demek kolay. bu insanlar neden her şeyi satın almak zorunda, neden apartmanlarda yaşıyorlar, neden para kazanmak için deli gibi çalışmak zorunda kalıyorlar diye soran yok, bunları cevaplandırmaya çalışmak da yok. varsa yoksa ay çok kötüler ay böyleler bizi de karanlıklarına almaya çalışıyorlar falan. bari maruz kaldığımız şeylerin psikolojik anlamda bir tahlili falan yapılsaydı ki bunu da bin kere okuduk her yerden, insanın yaşayışının getirdiği yabancılık ve yalnızlık hissi vesaire gibi konularda en azından yaşayış eleştirilse de insanı anlamak için bir çaba sarf edildiğini görebiliyoruz. bu kitapta ise ne anlamaya çalışılmış ne başka bir çaba gösterilmiş tamamen yapılan her şey insanlığın seçimiymiş ve kendiliğinden gelişen bir süreç değilmiş gibi yaftalamalarla dolu, yapılan tek şey kolaya kaçmak bana göre. gereğinden fazla sinirlendim kitaba belki de ama artık şöyleler böyleler diyip kolaya kaçmak yerine bu yaşayışı anlamlandırmaya çalışıp mantıklı çözümler üretmeye çalışan düşünceler okumak istiyorum gerçekten. iyi okumalar (başka kitaplarla mümkünse)