Bir okuma grubu eşliğinde okuduğum ilk Leyla Erbil kitabı. Kitap adı gibi tuhaf mi tuhaf. Leyla Erbil özgürce, önüne hiç set koymadan düşüncelerini olduğu gibi aktarmış okura. Cumhuriyet döneminin entelektüel yaşamında, sol camiada kadın olmayı cesurca bir dille okuyoruz Leyla Erbil'den. Geleneksel aile yapısı, muhafazakar dinamiklerin baskısı yazarın eleştiri konuları. Ana karakter kitap boyunca ailesiyle kendi düşünceleri arasında çalkalanip duruyor. Cinsellik, ensest vb. gibi konular üzerinde rahatsız edici boyutta durmuş yazar, rahatsız olmadım desem yalan olur.
Nermin'in gencligiyle başlayıp olgun dönemleriyle biten kitabın son bölümünde karakterin halkı bilinçlendirme hareketine girdiğini görürüz. Fakat bu hareket muhafazakar dinamiklere sahip halk tarafindan kabul edilmez ve Nermin dışlanır. Nermin’in, eviyle, aydınlarla, burjuva sınıfıyla, sosyalist hareketle, evlilikle, cinsellikle ve son olarak halkla ilişkisinin hep dışında hissettiği ve hep dışlanmayla sonuçlanan dinamiğini anlatan tuhaf bir kitap. Bana göre Leyla Erbil okunmaya baslanacaksa ilk tercih bu olmamalı. Dili çok sert. Bir daha Leyla Erbil okur muyum bilmiyorum.