"Biz ki İstanbul şehriyiz,
Fransız, İngiliz, İtalyan, Amerikan
bir de Yunan,
bir de zavallı Afrika zencileri
yer bitirir bizi bir yandan,
bir yandan da kendi köpek döllerimiz :
Vahdettin Sultan,
ve damadı Ferit
ve İngiliz muhipleri
ve Mandacılar.
Biz ki İstanbul şehriyiz,
yüce Türk halkı,
malumun olsun çektiğimiz acılar…"
Demiş Nazım Hikmet. Yaşadığımız ihanetleri okudukça sinirlendim, yerimde duramadığım anlar oldu ama vatanın çocuklarının yaptıklarını görünce sakin denizler gibi duruldum. Selam anadolunun çetin soğuklarında sırtında kilolarca ağırlıkla mermi taşıyan analara, selam ayağında çarık olan Türk ordusuna, selam paltosunu satanlara, kefen parasını verenlere, selam Afyon'un dağlarında kırık kaburgalarıyla savaşanlara, selam Mustafa Kemal'lere, selam Türk'ün çılgın evlatlarına.. Okuyun ve çılgın atalarınızla gurur duyun. Kimlerin torunları olduğunuzu bilin.