George Orwell, buhranlı bir hava içinde bacadan çıkan dumanı zevkle izlettiği bir kitap. Kitabın diğer Orwell kalemlerinden farkı sisteme olan eleştirisini bu sefer sistemden kaçmak istesede kaçamayan bizlerin bu çarkın hep bir parçası olacağımızı göstermesidir. Okurken ( belkide benim kasvetli ortam sevmemdendir ) büyük bir keyifle okuduğum nadir kitaplardandır.