1946 Nobel ödüllü yazar Hermann Hesse’nin kısa kitaplarından. Hesse’nin okuduğum ilk kitabı. Kitap kendi Doğu’sunu arayan H. H. zaman, mekan olmadan yaptığı mistik yolculuğu anlatıyor. Kitap üzerine zihnimde birçok düşünce olsa da uzun uzun anlatmayacağım zaten kısa bir kitap kendi Doğu’nuzu bulmanız dileğiyle.Kitabın yorumlarında Siddhartha atıflarda bulunulduğunu gördüm. Bu kitaptan önce Siddhartha’yı okumak kitabı anlamalandırmada yardımcı olabilir.
Alıntılar:
Pişmanlık tek başına işe yaramaz, af pişmanlıkla satın alınamaz, hiçbir şeyle satın alınmaz.
... çünkü bizim tek hedefimiz Doğu’ya varmak değildi, daha doğrusu “bizim Doğu”umuz salt bir ülke ya da coğrafi bir şey değil, ruhun yurdu ve gençliğiydi, hem her yerdi hem de hiçbir yer, tüm zamanların yekvücut olmasıydı.
İnsanın yaşantı açlığından sonraki en büyük açlığı unutma açlığıdır.
Yaz gecesinin nemli sıcağında yorgunluktan, üzüntüden ve yalnızlıktan üşüyordum.