Kitabın konusu bir kadının kendisine yardım etmesi için doktora başvurması ve doktorumuzun bencillik, güçlü olma arzusuyla yardım talebini reddetmesi. Ardından ise vicdanıyla boğuşması... Bunun sonucunda amok hastalığına yakalanması. Amok ne demektir onu da açıklama gereği duyuyorum. Bireylerde ani şekilde gelişerek bir anda alevlenen bir tür bilinç kaybı ve cinnet geçirme durumunu ifade eden psikiyatrik hastalıktır. Zweig kitapları her zaman çok sade bir dile sahiptir bu kitabımızda aynı şekilde. İyi okumalar diliyorum