Normal şartlarda tarih kitaplarını pek sevmem (ilgimi çekmediği için) ama konu bu coğrafyaya başka bir topraktan bir bilginin gözünden bakmak olunca merak ettim ve okudum. İyi ki de okumuşum. İnanılmaz objektif bir bakış açısı ve mantığıma uyan bir çok tespitini görünce öncelikle şaşırdım doğrusu. Yiğidi öldürüp hakkını veren birisi Voltaire. Bu kitap bana şunu öğretti, tarihi tarihçilerden değil filozoflardan öğrenmeli.