Puan vermedi·210 syf.····Okunma: 24 Ocak 2021 01:45 Okuduğum ilk Yu Hua eseriydi. Çokça önerildiği için listeme almıştım. Eseri okurken “bu kadarı da olmaz.” diyorsunuz ama oluyor. Fugui’ye kızmak istiyorsunuz ama kızamıyorsunuz. Sefiller romanında geçen “Ölmek bir şey değil, yaşamamak korkunç.” cümlesini düşünürken Fugui’nin yaşadığı yaşamı sorguladım. Yaşamak nefes almaksa hepimiz yaşıyoruz. Yaşamak hayatı yaşamaksa orada biraz duralım. Bir solukta okunabilen, okurken hissettiren çok güzel bir kitap. Okuyacak olanlara şimdiden iyi okumalar.