·208 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Ocak 2021 14:50 #kitapyorumu
“Mutlu olmamız İçin gereken her şeye sahibiz, ama mutlu değiliz.”
Konusu: Bilimkurgu romanı. Ütopik bir dünyadan bahsetiyor. (Ki bence biz o ütopik dünyaya çoktan adım atmış durumdayız). Televizyonların dünyayı ve insanları ele geçirdiği bir dönem. Ve itfaiyeciler mutluluk götürmekten çok ateş saçıyorlar. Kitaplarınıza sarılın çünkü yakın bir yüzyılda bu itfaiyeciler bizim dünyamızı da ele geçirecekler...
Düşünün öyle bir çağada yaşıyoruz ki kitapları okumaktan büyük bir günah varsa onları yakmamaktır diyen insanlardan oluşan bir dünya. Evlerimizin duvarlarında artık kütüphanelerimiz yok onların yerini dört bir duvarı kaplayan televizyonların aldığı.
Düşünemiyoruz, sorgulanıyoruz, araştırmıyoruz ve böyle bir dünyada mutlu olduğumuza inanıyoruz...
Günümüzden 68 yıl önce yazılan bu eser sanırım çağımıza küçük bir pencere açmış. 2 günde bitirdim. İnsanı içine çeken bir büyüsü var. Distopya türünün klasiklerinden biri haline gelmesine şaşırmamalı. Başları ve sonu hareketli olsada ortalarında biraz sıkılıyorsunuz.