·261 syf.····Okunma: 20 Ocak 2021 14:44 · sineklerin tanrısına baya merak ederek başladım çünkü sıfırdan bir ada yaşantısı her zaman ilgimi çeken bir konu olmuştur. yine böyle adada geçen ve yönetim ve güç kavramlarını ada üzerinden anlatan bir kitap okumuştum, onu da çok sevmiştim. bu tarz kitapların geneli ötekileştirilen yerlerde geçiyor sanırım dünyaya adapte etmek ve okuyucunun anlamlandırması açısından bu daha tercih edilebilir bir yöntem ya da insanın içindeki güç ve hırsı önceden bu kavramların yer almadığı bir yerde anlatmak daha etkileyici. sineklerin tanrısı aslında distopik bir geleceği anlatıyor diyebilirim. üçüncü dünya savaşından -kitapta atom çağı olarak geçiyor- korunmaları için çocuklar uçakla başka bir yere gönderilirken uçakları saldırıya uğruyor ve bir adaya düşüyor. en büyüğünün on iki yaşında olduğu bu çocuk grubu ilk olarak yanlarında bir büyük olmayışının şokunu yaşıyorlar, bu durumdan mutlu olanlar olduğu gibi ağlayarak tepki verenler de oluyor. çocukların ilk şoku atlatmasının üzerinden aslında kendilerine öğretilen şeyi yapma çabalarına tanık oluyoruz. hemen bir lider seçiliyor parmak kaldırarak konuşmaya benzer bir sistem getiriliyor falan ve tabii ki çatışmalar yaşanıyor. her toplulukta olduğu gibi otoriteye karşı gelmeler ve düzeni değiştirme çabalarını görüyorsunuz. bu bahsettiğim olguların çocuklar üzerinden yansıtılması da aslında çocukları çocuk olarak değil de gerçek bir insan gibi görmenizi sağlıyor. insanın çocukken de kötü olabileceği, çocukların tamamen iyi hisler beslemediği hatta bazılarında kötülüğün daha baskın geldiğini görmemizi istemiş yazar aslında. sıfırdan bir toplum düzeninin nasıl kurulduğunu ve insanın özünün aslında kaos ortamında nasıl ortaya çıktığını çok güzel anlatmış kitap bence. zaten bahsettiğim şeylerden kitabın sembolik bir anlatımı olduğunu anlamışsınızdır, bunun dışında mistik bazı ögeler de vardı kitapta. sosyolojik açıdan da psikolojik açıdan da bol bol incelemesi vardır eminim ben kendimce fikrimi anlatmak istedim. çocukların sonunda kurtulup kurtulmadığına dair bir şey söylemiyorum ama kurtulduklarında da üçüncü dünya savaşının içine düşecek olmaları aslında iki yönden de kurtuluş olmadığını gösterir cinsten diyerek bitireyim, iyi okumalar.