Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

64 syf.
10/10 puan verdi
Aristo'ya giriş
Kategorya olarak bilinen eser, nicelik ve nitelik olmak üzere iki kategoriye ayrılır. Mantık kitabıdır, mantığı ilimlerin ilimi kabul eder. Bu ifade, varlığın kanunları Platon'un ifade ettiği gibi duyulabilir nesneler üzerinden değil aynı zamanda fikirler üzerinden gerçek varlıklarla karakterize edildiğini gösterir. Dolayısıyla yorum olarak şu söylenebilir: Platon duyu fiziğinden yola çıkarak bir şeyi işitip onu duymak mekanik bir uyarının elektriksel aktiviteye dönüştüğünün temelini atmıştır. Aristo ise bu temeli devam ettirerek işitilen ve elektriksel aktiviteye dönüştürülen sesin anlaşılmasını/yorumlanmasını bir mantık çerçevesinde bizlere sunmuştur. Yani konu/yüklem ilişkisini objeye bağlılıkla göstermiştir. - Bilimin mutlak olmayışı, "görelilik" çerçevesinde ilerlemesi de yine bu kitaptaki temellerle ortaya çıkmış olsa gerek. Çünkü, bilimsel araştırma makalelerinden biliyoruz ki elde ettiğimiz sonuçları her zaman "The results may show that..." olarak ifade ederiz. Yani, bir "olasılık" bir "modulatory" ile açıklamak bu elde edilen sonuçların daha iyi bir teknoloji veya daha ilerleyen zamanlarda iyileştirilebileceğini veya yanlışlanabileceğini söyler. Bu durum da bilimi göreliliğe bağlar. - Nitelik kavramının çok çalışarak veya kabiliyet üzerinden değişebileceğini de yine kitaptan çıkarabiliyoruz. - Ancak hususi bilimlerin göreleliğe girmeyeceğini bunun da konuya "haiz" olunarak bilginlik mertebesine gelinmesiyle olabileceği öngörülmüştür. - Son olarak, bir kişi kötü biri de olsa çok az iyilikler yaparak iyi biri olma yolunda ilerleyebileceğini ve hatta faziletli seviyesine gelebileceğini söylemiştir. Burada, tek gerekliliğin yeterli zaman olduğunun altını çizmiştir. Kitap bir seri olarak yayınlanmıştır, tamamı okunmalı ve anlaşılmalıdır. Bizim anladıklarımız ve tartışma sonrası çıktılarımız birinci kitap için bu yöndeydi.
Organon 1 - Kategoryalar
Organon 1 - KategoryalarAristoteles · Milli Eğitim Basımevi · 1989347 okunma
·
159 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.