Puan vermedi·176 syf.··
Beğendi
·
2021 31. kitabı
KİTAP TAVSİYEM "Orhan Veli Bütün Şiirleri" ALINTILAR Sevdiğin başka yerde, Sen başka yerde ... Ömrümüzü hep böyle birbirimizden uzak mı geçireceğiz? Bilmezler yalnız yaşamayanlar, Nasıl korku verir sessizlik insana; İnsan nasıl konuşur kendisiyle; Nasıl koşar aynalara, Bir cana hasret, Bilmezler... O gece gördüm, onun gözlerinde gördüm; Gün ne güzel doğarmış meğer açık denizde! Yoruldum bulutları kirpiklerimde taşımaktan..♧ Cep delik cepken delik Yen delik kaftan delik Don delik mintan delik Kevgir misin be kardeşlik... Ötesi yok şehre ulaşınca kaderin yolu Pişman bir el kapayacak kapısını ömrünün; Hatırlayacaksın beni gözlerin yaşla dolu, Güzelliğin yalnız mısralarımda kaldığı gün... Şeytan diyor ki: Aç pencereyi; Bağır, bağır, bağır; sabaha kadar.... KİTAP HAKKINDA ‘’Bekliyorum... Öyle bir havada gel ki, Vazgeçmek mümkün olmasın.’’ gibi canınıza canınıza vuran dizelerle dolu bir şiir kitabı okudum.Lise yıllarımda,annemin hediye ettiği kitabimdan. Her ruh halinize uygun,herkese uyan bir şiir mutlaka var kitapta.Orhan Veli deyince,ne güzel şiirler geliyor insanın aklına.İstemsizce eşlik ediyorsunuz okuyana.Çünkü okuduğunuz her şiir,nakış gibi işleniyor yüreğinize,ve yıllarca kalıyor ezberinizde... Biliyorum, kolay değil yaşamak; Ama işte Bir ölünün hala yatağı sıcak, Birinin saati işliyor kolunda. Yaşamak kolay değil ya kardeşler, Ölmek de değil; Kolay değil bu dünyadan ayrılmak... diye yaşamak şiirine efkarlanıyor, Artık tırtılları beslemiyor Bahçemin orta yerindeki dut. Başıma kondu ebedi sükut. Gün, yeniden doğmak istemiyor... şiirini okuyunca gözlerinizin önünden yaşadıklarınızı geçiriyorsunuz... Ne söylesem az,ne anlatsam eksik kalır kitap için. En iyisi bir gün,kendinize bu kitabı hediye edip,şiir okumayı seçin... Yine Orhan Veli'nin en sevdiğimiz şiiri ile bitireyim yorumumu nacizane ; Ağlasam sesimi duyarmısınız, Mısralarımda; Dokunabilir misiniz, Gözyaşlarıma, ellerinizle? Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel, Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu Bu derde düşmeden önce. Bir yer var, biliyorum; Her şeyi söylemek mümkün; Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum; Anlatamıyorum... Kendini bir türlü anlatamayanlara armağanımız olsun Tavsiye Ederim Sevgiler ZeHra Gaylan LÜTFEN SEVDİKLERİNİZE KİTAP HEDİYE EDİN #orhanveli #orhanvelişiirleri #şiir #orhanvelibütünşiirleri #kitapyorum #okuyanannezehra
Bütün ŞiirleriOrhan Veli Kanık · Salon Yayınları · 202131,4bin okunma
·
35 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.