7/10
·184 syf.··
2021 6. kitabı
Es-selamu aleyküm kardeşlerim Felesefe türünde okuduğum ilk kitap diyebilirim. Tabii yazar türünü felesefe olarak belirlemiş ama ben niçin türü felsefe diye sorgulamadım değil. Hani felsefe hep neden diye sorar ya. Bende yazara soruyorum. Kendini aramak felsefi bir durum mu? Çünkü ben tasavvuf kitabı okuyor gibi hissettim kendimi. Neyse kısa bir sorgulamadan sonra geçelim benim yorumuma. Kitap ne kadar kendine felsefe dese de bana göre "manevi" anlamda nasıl insan olunur onu anlatıyor. Mesela tasavvufta seyri sülük vardır. Bunun başlangıcı dönüşü ara makamları vardır. Sık sık bunlardan başka terimler ile de olsa bahsediliyor. Mebde-mead gibi. Eser yazarın bir dergi de yayımladığı yazılardan oluşuyor. Yazılar genellikle 2004-5 tarihlerinde yazılmış. Bazı konuların anlaşılması çok kapalı iken bazıları ise çok anlaşılır idi. 'Felsefe' olduğu için anlamak ve ilgiyi kitap üzerinde tutmak biraz zor olabilir. Ben bu yüzden az az düşünerek ilerledim. Bazı konular vardı ki değindiği altına imzamı atmayı istedim. Şahane ifade edilmiş. Bazıları da vardı ki ne anladığımı kelimelere dökemiyorum. Yazıyı okumak yetmiyor. Üzerinde bolca düşünmek gerekiyor burada kastı nedir diye. Her kesimin anlayabileceği bir üslup yok kitapta, bu sebeple herkes okusun diyemiyorum. Anlayabileceğini düşünenler okusun. Ben severek okudum.
Felsefe
Kendini Aramakİhsan Fazlıoğlu · Ketebe Yayınları · 20202,089 okunma
·
82 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.