Nikolay Gogol • Palto #kitapyorumu
Dostoyevski “Hepimiz Gogol'un Palto'sundan çıktık.” sözünü işittikten sonra merakla alıp okuduğum bir kitap Palto. Daha önce yazarın Bir Delinin Hatıra Defteri kitabını da okudum ve farklı ve ilginç bulmakla beraber beğenmiştim. Palto ve ikinci öykü olan Burun da aynı şekilde, farklı, beklenmedik, ilginç ve yer yer komikti, çok da beğendim.
Gogol toplumdaki olayları, sosyal statü farklarını, toplumun bazı görüşlerini fantastik bazı olaylarla birleştirip eleştirmeyi ve eleştirirken de düşündürtmeyi çok iyi başarıyor. Aynı zamanda halkın fakirliğinin ve bunun etkilerinin üzerine de başarıyla eğiliyor.
Okurken oldukça keyif aldığım bu iki öyküyü size de tavsiye eder, iyi okumalar dilerim!