Kitap sanılanın aksine bir Atatürk eleştirisi değildir. Doğrudan doğruya İsmet Paşa'nın eleştirisi yapılır. Kitapta adlar sembolik hallerde verilir. Mesela Zeki adındaki bir kişi kitapta İzek diye geçer. Adlar genelde tersi şeklinde oluşturulmuştur. Kitabın başında devletin kurucusunun başka birisi olduğu bahsedilir ve sonra bu kişiden bahis açılmaz. Yani devletimizin kurucusu Kemal Atatürk olduğuna göre ve kitapta bir anda o yüce insandan söz edilmediğine göre eleştirilen Atatürk olamaz. Ancak 3 Mayıs 1944'teki ve öncesi ile sonrasındaki olaylardan dolayı Nihal Atsız'ın İsmet Paşa'yı eleştirmesi pek mantıksız gelmiyor. İkinci kısımda, Z Vitamini kısmında ise doğrudan isim vererek İsmet Paşa eleştirilir kitap boyunca. Bu da aynı şekilde yukarıda savunduğum fikrin kanıtlarından birisidir.