·284 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Şubat 2021 01:43 Leyla'nin Evi...Öncelikle beni çok etkileyen bir kitap olduğunu söyleyerek başlamak istiyorum. Üstelik sadece duygusal olarak da değil, Cumhuriyetin İlanindan sonraki Türkiye 'de yaşayan paşa ailelerine nasıl davranıldığını, neler yaşadıklarını hiç düşünmediğim için bu kitaba daha sıkı bağlanıp sonunun nereye varacağını merakla gözlerle takip ettim. Olay paşa torunu Leyla'nin dedesinden kendisine miras kalan yalının mustemilatına, yalının yeni sahipleri tarafından el konularak, zavalli kadıncağızı yaka paça dışarı atmalari ile başlıyor. Ben kitabi okudukça böyle kültürlü, donanımlı bir Türk kadınının yaşadığı durumları, o zamanki Türkiye yaşamını, insanını zenginiyle fakiriyle davranış biçimlerini, kısmen o zamanki Türkiye siyaset adamlarını daha yakından tanıdım. Okumak isteyenlere tavsiye edebileceğim güzel bir edebi kitaptı.