Kitap Hırsızı İnceleme
8/10
·574 syf.··
2021 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2021 10:47
İlk önce filmi izlemiştim ama film ile kitap arasında epey bir zaman vardı. Pek çok detayı unutacak kadar bir zaman.. Yine de muhtemelen Ölüm'ün bu kadar sürprizbozancı oluşuna kızmamamda önce filmi izlemiş olmam yatıyor olabilir. Ama sanıyorum ki, hiç bilmeseydim de bu beni çok rahatsız etmeyecekti. Çünkü kitabın amacı dram yapmak değil. Kitapta bir gerçekçilik hakimdi bana kalırsa. Yani sizi o dönemlere götürmek ve ölümün gözünden o zamanları anlatmayı hedefliyordu. O yüzden ölen karakterlerin öleceği önceden belirtiliyordu ya da ölmeyecek olanın. Bana kalırsa bu da yeterince hüzünlüydü. Bir karakterin öleceğini öğrenince o karakter, hayatta olduğu o bölümlerde birer hayalete dönüşüyordu. Ve o küçük hayaletin küçük mutlulukları ve büyük dertleri kalp burkucu oluyordu. Bu kitapta en hoşuma giden şeylerden biri gereksiz yorumların azlığı ve propagandalardan kaçınılması. Gereksiz yergi, övgü yoktu. Ayrıca genellikle 2. dünya savaşı üzerine yapılan klasik iki yüzlülük olarak, Hitler'ın tek diktatörmüş gibi davranılması olayı da yoktu. Stalin'in de eleştirilmesi hoşuma gitti. Ölüm'ün anlatıcı olma fikri ise çok hoştu. Hem onun gözünden olayları görmeyi tattık hem de devamlı ölümü hatırladık. Savaşı iliğimize kadar hissettiğimiz bu kitapta ölümü de ensemizde hissediyorduk.. Kitapla kalın..
1000Kitap
Kitap HırsızıMarkus Zusak · Martı Kitabevi · 201214,5bin okunma
··
148 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kaleminize sağlık biraz incelediğimde diğerlerini sizinki gayet saf ve boğucu olmayan bir inceleme olmuş tekrarını beklemek dileğiyle iyi okumalar👌📚
Memo
Gönderi Sahibi
Müteşekkirim ︎ BUĞLEM ROJDA YİĞİT ︎ Fikirleriniz benim için değerli.. Umarım devamı gelir. İyi günler 🙋🏻‍♂️🦋
Memo
Gönderi Sahibi
Rukensu Gözlerine sağlık olsun senin💎 Mutlu ettin,kısa sürede başla kitaba biraz konuşalım kitap hakkında. Hayırlı sabahlar 🌼
Emeğine sağlık çok güzel olmuş yine okuyacaklarımın arasına eklendi 👏👏🦋🦋😊