Yorumlarsanız daha iyi güzel olur :)
8/10
·120 syf.··
Beğendi
·
2021 8. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2021 23:55
DÖRT AYAKLILAR İYİ , İKİ AYAKLILAR KÖTÜ Gayet de doğru bir slogan . Biz insanların mahvetmediği , yakıp ,yıkmadığımız , bozmadığımız , kirletmediğimiz ... Yerler kaldı mı gerçekten ? Hayvan Çiftliği , orjinal adıyla Animal Farm'dır .George Orvell'in mecazi bir dille yazılmış ,fabl tarzındaki siyasi hiciv romanı . Romanı kendimce yorumlar isem ; İnsanlar , yakıp yıkıyoruz kazanmak için belki güç gösterisi belkide para için .Doymadan ,doymak nedir bilmeden ..bazen insanların haklarına mal oluyor bazen insanları kandırmaya , bazen hayatlarını mahf etmeye , bazen de canlarına kıyarak ve bunu gözümüz kırpmadan yapıyoruz . Ve insanlara normal bir şey yapiyor gibi anlatiyoruz çünkü kötülüğe o kadar güzel alışıyoruz ki insanları öldürmek bile sıradan bir şeymiş gibi geliyor bizlere ... Hayat bu değil , hayat böyle yaşanılmaz ..insanları kandırarak , yalanlar söyleyerek , onları öldürerek hiçbir yere varılamaz belki bir temel atarsınsın ama ondan sonra o yapacağın temel de duvarda üstüne yıkılır . Hak olan hiçbir şey kaybolmaz bugün değilse yarın yarın değilse sonra ki gün .. Mutlu yaşamak istiyorsak dürüstçe yaşamasını bilmemiz gerekiyor hayat öyle güzel çünkü Hayat insanları severek saygı duyarak güzel , Hayat böyle çok güzel . Dört Ayak iyi , İki Ayak kötü .
Felsefe
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Nilüfer Yayınları · 2021296,9bin okunma
··
44 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
George Orwell' in okuduğum ilk eseri gerçekten mükemmel bir eser... Kitap sürükleyici ve gayet güzel... Ayrıca kitaptaki kahramanlar hayatımız boyunca bizimle olacak...🌷
Kırıkbirkalp
Gönderi Sahibi
Kesinlikle katılıyorum . Bir solukta okunacak kitaplardan 🌼
Sebahattin Ali nin sırça köşkünde de var benzer bir hikaye. Bugün okurken aklıma bu kitap geldi
Kırıkbirkalp
Gönderi Sahibi
Doğru söylüyorsunuz .bir benzerlik var🌼