10/10
·516 syf.··
2021 1. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2021 21:45
“Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum.” bana kitabı okutan cümle buydu işte. bir şeylerden kaçtığım ama hiçbir yere de varamadığım, sürekli çabaladığım ama hiçbir şey elde edemediğim zamanlardı. kendimi kan çanağı olmuş gözlerle kitaplığın önünde buluyordum her seferinde. düşünmemek, kendimden uzaklaşmak için haftada iki üç kitap bitiriyordum. İşte bu arada aldım elime masumiyet müzesini. uzun zaman önce okuyacağım diye kafama yazmış sonradan hiç fırsatını yaratmamıştım ve orhan pamuk daha önce okumaya çalışıp hüsrana uğradığım bir yazardı. emin değildim. bu cümleyi okuyana kadar… ‘Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum.’ kemal füsun’u ilk gördüğü andan son gördüğü ana kadar, 9 sene boyunca aklından bir an bile çıkartmıyor, bir an bile vazgeçmiyor füsun’dan. en yakınıyken en uzak oluyor senelerce, elini uzatsa tutacak, dokunacak, sevecek ama uzatamıyor. eli kucağında kalıyor. kemal buna üzülmüyor bile. çünkü elinde sonunda füsun’a kavuşacağından emin. babasını kaybediyor, o füsun’un cenazeye gelip gelmeyeceğini düşünüyor. adamakıllı üzülmüyor bile kaybına, çünkü füsun’u uzaktan bile olsa görme düşüncesi her şeye bedel onun için. kitapta beni en çok etkileyen olay ise kemal’in füsun’dan ayrı kaldığı bölümlerde ruhsal sıkıntısının yanı sıra fiziksel ağrılar hissettiğini söylemesi. karnında ağrı olduğunu, zamanla ağrının ciğerlere çıktığını ardından boğazına geldiğini anlatıyor. bunca acıyı çekerken bile bir kez olsun hayatına bakmayı düşünmüyor. füsun’la tanışmak ona hayat veriyor sanki, onu kaybedince hayattan kesiliyor. sanırım benim için kemal’in mutsuzluğu ve acısı tanıdık bir şeydi de mutluluğu yabancıydı. belki de mutlu olunan her anın ardından korkunç bir trajedinin yaşanacağını bildiğim için. bilmiyorum. kitabın ilk cümlesi gibi son cümlesi de beni çok fazla etkiledi. ‘Herkes bilsin, çok mutlu bir hayat yaşadım.’ kitabı okuduğunuzda bu cümlenin neden bu kadar anlamlı ve ağır olduğunu daha iyi anlayacaksınız eminim ki. son cümleyle ve kitabın bende bıraktığı etkiyle birlikte istanbul’a gider gitmez masumiyet müzesini ziyaret edeceğim. bu arada masumiyet müzesine gitmek isteyenler için kitabın içerisinde bir adet bilet bulunuyor. kitabınızla birlikte giderseniz orayı damgalatarak içeri ücretsiz olarak girebiliyormuşsunuz.
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
·
6 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.