Puan vermedi·170 syf.··Beğendi
···Okunma: 12 Şubat 2021 11:01 Kitap hakkında bahsetmeden önce öncelikle çok çok çok güzeldi. Neden biliyor musunuz?
•Gerçek yaşamın kaleme alındığı, okuduğunuz her satırda vahşetin damarlarınıza ve ruhunuza işlediğini göreceksiniz. Çünkü olay, Nazi Almanyası ve Yahudiler... Yahudilerin bir toplanma kampında yaşadıkları vicdansizliklari detaylandirdigi zaman yazarımız, hayal etmekte güçlük çektim. "Bir insan nasıl bu kadar kötü, gaddar ve acımasız olabilir?" diye sorguladım. Peki yazar olayları nasil olur da bu kadar güzel tasvir eder diye soracak olursanız; Aslında bakarsanız yazarımız da bir Yahudi psikiyatrist ve toplanma kampında bizzat bu olayları yaşayan biri. Orada olduğu süreçte onu ayakta tutan en büyük silahın ise "anlam" olduğunu vurguluyor. Gelecek için bir anlamı olmalı insanın diyor, kaderin en kötü acısına sahip olsa bile insan bu acıda bir anlam aramalı ve hayatını ve varoluşunu sorgulayarak ayakta dimdik durmalidir.
◇Uzun süre düşündürecek olan, hayat hakkinda bakış açımı değiştiren bir kitap oldu dersem abartmış olmam. Kitaplığımdan defalarca alıp tekrar tekrar okuyacağım bir başucu kitabı olacak benim için. Muhakkak okumanız gereken bir kitap olduğu kanısındayım. Tavsiye ederim
■NIETSZCHE'ye ait olan ve benim çok anlamlı bulduğum sözü suraya bırakarak yazımı noktalandirmak istiyorum:
"Yaşamak için bir 'nedeni' olan kişi, neredeyse tüm 'nasıl'lara dayanabilir"