Puan vermedi·536 syf.··Beğendi
···Okunma: 16 Şubat 2021 03:19 Dan Brown’ı bilen bilir.. Yazdıkları bir romandan çok tarih,sanat,din,coğrafya alanlarında da büyük emek isteyen bir birikimin yansımasıdır.. “Başlangıç” bu yönüyle diğer Brown kitaplarından farklı değil.. Bol bol sembol,şifre, dini terim söz konusu..Ayrıca İspanya hakkında rehber olacak mimari ve siyasi açıdan çok değerli bilgiler mevcut..Benim Brown okurken en keyif aldığım şey bir kitap okumaktan öte sinema filmi izliyormuş hissine kapılıyor olmam.. Dili sade ve gerçekten akıcı..Kitabın konusu diğerlerinden farklı olarak Ateizm üzerine kurulmuş ve son sayfalara değin ateizm’i destekleyen öğelerden oluşturulmuş ama yine Dan Brown’a özgü bir ters köşe durumuyla sonlandırılmış..Semboloji profesörü Robert Longdon’ın Harvard’lı öğrencisi aynı zamanda bilimadamı Edmond Kirsch Nereden geldik? Nereye gidiyoruz? sorusuna cevap ararken biz okurları da dünyanın oluşumundan bu yana ortaya atılan teorilerle başbaşa bırakıp düşünmeye sevkediyor.. Kitabın benim için tek eksi yönü (ki bu durum tüm Dan Brown kitaplarında mevcut) dinle bağdaştırılan kısımların Hristiyan öğretileriyle açıklanmaya çalışılması..Çünkü bilim ve din ilişkisi göz önünde bulundurulduğunda İslam’ın geçmişte bilime katkısı şüphesiz Hristiyanlık’tan kat kat fazladır..Ve kitap en azından üç semavi dine dayandırılan bir kitap olabilseydi (çok ufak dokunuşlar yapılmış ama yeterli değil) evrenselliği bir kat daha artabilecekti ve belkide çok daha zengin bir içeriğe sahip olacaktı diyip noktalıyorum.. :)