10/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
·
27 günde okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2021 23:53
!! Spoiler İçerir !! Kitap çok güzeldi, her an kendimi Martin ile birlikte hissettim. Yazıları basıldıktan sonra insanların onu kabul etmesiyle birlikte kendine sürekli sorduğu soru karşısında yaşadığı çaresizliği, çıkmazı acı bir şekilde hissettim. Onun azmi, mücadelesi, sabrı, yaşamı beni çok etkiledi. Ayrıca Martin Eden en sevdiğim kitap karakteri oldu. En sevdiğim karakter oldu ama bir o kadar da Martin ve yaşadığı hayal kırıklığı için üzüntü duydum ve bu üzüntü de beni huzursuz etti. Güzelliği, güzellik için seven, güzelliğe tapan, müthiş hayal gücü sayesinde hayatın güzelliğini farklı boyutta yaşayan adamın hayata doyması, hayattan bir beklentisinin kalmaması beni sarstı. Martin Eden hiç hoşnut duymadığı, aklının ve mantığının almadıkları yüzünden tükendi. Sormak istediğim ve cevabınızı merak ettiğim bir soru var: Siz Martin yerinde olsaydınız Brisseden'in şiirini dergilere gönderir miydiniz? Yazdığı şiirin dünyanın en iyi şiiri olduğunu düşündüğünüz halde. Son olarak kitabı Levent Cinemre'nin çevirisi ile birlikte İş Bankası Kültür Yayınları'nın baskısından okudum. Levent Cinemre'nin de dediği gibi kitapta yer verdiği notlar okuma deneyimimi zenginleştirdi ve çok şey öğretti. Yazacak, söylenecek çok şey var ama bir dostumu kaybetmiş gibi hissediyorum.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
·
4 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.