Puan vermedi·68 syf.····Okunma: 26 Şubat 2021 01:53 Kitabı henüz bitirdim ve beni çok etkilediğini söyleyebilirim. Üslubü gayet güzel ve akıcıydı. Acı, hüzün gibi duyguları küçümseyen, hissizce yaklaşan, kaygısız bir doktorun; (kendi ilgilendiği) akıl hastasıyla yaptığı felsefi sohbetleri okumak müthişti. Kitap boyunca aslında doktorun manevi olarak evrilmesine, kimi zaman da düşünceler arasında kendini kaybetmesine şahit oluyoruz. Doktor üzerinden vurgulanan fikir bana göre; empatinin, duyguların ve diğer insanların hayatlarına göstermemiz gereken duyarlılığın önemiydi. Kitapta en hoşuma giden nokta doktorun yabancı olduğu hislere dolaylı yoldan değil doğrudan ulaşmasıydı. Çünkü bir insanın deneyimlemeden başka hayatları tamamıyla anlamasının mümkün olmadığını düşünüyorum. Ayrıca dönemin Rusyasının kültürüne, alışkanlıklarına yer yer değinmesi de güzel detaylardan biriydi.