9/10
·396 syf.··
Beğendi
·
2020 20. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 06 Temmuz 2020 12:18
Öncelikle kitapla ilgili rahatsız olduğum konulardan bahsetmek istiyorum. İlk olarak kitabın başlangıç kısmında aslında bildiğimiz temel bilgilerin hiç bilmiyormuşuz gibi tekrar yazılması hoşuma gitmedi. Yani o bilgiyi zaten öğrendiysek tekrar görmemizin bir gereği yok. İkinci olarak ise çeviri. Çeviriden pek anlamıyorum. Buna rağmen kitabı okurken eyvallah gibi kelimeler görünce gülme krizine girdim. Sonuçta kitap yabancı bir yazarın elinden çıkmış. O sebeple Arapçadan bizim dilimize gelen bir kelimenin bu kitap çevrilirken kullanılması bana kitabın öz dilinin değiştirilmiş olduğunu düşündürüyor. Kitabın diğer iki kitaba göre biraz daha tempolu bir gidişatı vardı. Farklı olaylar, yeni karakterler ve ilginç buluşlarla tanışma fırsatı bulmamız beni sevindirdi. Kitapla ilgili sevdiğim kısımlardan biri de hikaye devam ederken karakterlerin kişiliklerine daha yakın bir mercekle bakabilmemiz. Snape’in nasıl biri olduğunu bu kitapla birlikte daha net görmeye başladık mesela. Kitabın sonlarını okurken nefesim kesildi. Heyecandan ölecektim. Hızlı hızlı okuyup bir sonraki sayfalarda neler olacağını deli gibi merak ettim. En nihayetinde kitabı bitirerek bir sonraki kitap için heyecanlanmaya başladım.
Harry Potter ve Azkaban TutsağıJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları Yayınları · 202242,4bin okunma
·
10 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.