Ailesine karşı sorumlulukları ve monoton hayatı olan Gregor'un hayatına birazda böceğe dönüştükten sonra bakalım; Dışlanmışlık,yalnızlık,fazlalık.. Birçoğumuz belkide böceğe dönüşmeden bile bunları hissedebiliyoruz. Franz Kafkanında bunları hissettiğine eminim ve bu hikaye onu tanımamız yolunda büyük bir adım atmamızı sağlıyor bize