·430 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Mart 2021 01:19 · Yazarın Uçurtma Avcısı adlı kitabını ağlaya ağlaya okumuştum keza filminde de o şekilde. Bu kitabı da okurken uçurtma avcısı havası aldım ama beni zırıl zırıl ağlatmadı. Pakistan, Afganistan gibi ülkere değiniyor oranın siyasal, sosyal hayatlarına çok fazla değiniyor. Beni ilgilendiren kısım sosyal hayatıydı. Gerçeklik payı nasıl bilmiyorum ama bir iç savaş ortamının insanları özellikle kadınları nasıl etkilediğinden bahsediyor açık açık. Dili çok güzeldi kitabın çatır çütür okudum kısa zamanda. Tarihler boyunca süregelen kadının toplumdaki hor görülme rolü bu kitapta da ön plandaydı. Çok üzüldüm yer yer. Bir yer vardı kadınlarımla gurur duydum. Canına dahi mal olsa başkasının iyiliği için fedakarlık yapan kadınlarımız... Kitapta iki bahtı kara kızımız var biri Meryem biri Leyla. Leyla savaş döneminde açığa alınmış öğretmen bir babanın kızı çok kültürlü ama geleceği onu hayal kırıklığına uğratıyor. Meryem ise gayri meşru bir kız. Çok küçük yaşta dul bir adamla evlendiriliyor. Olaylar böyle böyle devam ediyor. Kitap güzeldi ama dediğim üzere uçurtma avcısı gibi beni hüngür hüngür ağlatmadı.