Merhabalar
Cengiz Aytmatov’un çok çok değerli bir yazar olduğunu düşünüyorum. Çok fazla noktaya vurgu yapmış bence bu kitapta. Annesi babası tarafından terk edilmiş bir çocuğun dedesi ile olan hikayesini anlatılıyor. Beyaz gemi özgürlüğü ifade ediyor. Göl yine hikayenin hep içinde özgürlüğün sembolü olarak kullanılmış bence. Bir de destanlar eşlik ediyor bize kitap bitene kadar. Kötülüğe iyilikle karşılık vermeyi işliyor bazı noktalarda. Kitaptaki çocuk isimsizdir mesela.Yani; çocuk, çocuktur. Dedesi Kırgız insanını temsil ediyor. Hatta 3-5 karakter ve hiç bilinmeyen bir köyden bahsederek dünya yapıtı yazacak kadar başarılı bir yazar bence Aytmatov. En kısa sürede diğer kitaplarını da okuyacağım. Size de okumanızı tavsiye ediyorum.