Kurşunların da Rengi Var soykırımı bir çocuğun gözünden anlatıyor bizlere…Soykırımın acımasızlığını, yüzsüzlüğünü daha küçük yasında bu kadar derin hissedip aktarıyor. Soykırım başladığında yedi yaşında olan Emine Şeçeroviç yaşadıklarını yalın bir dille aktarıyor, dramatize etmiyor. Bir çocuğun gözünden bakıyor soykırıma ve kayıplara.
Boşnaklar ; bir arada yaşadıkları , komşuluk ettikleri Sırplar tarafından sırf Müslüman oldukları için insan aklının alamayacağı ve vicdanının asla kabullenemeyeceği yöntemlerle işkencelere uğrayıp katledildiler!
Bu bir etnik temizlikti...
Bu bir katliamdı,soykırımdı !