10/10
·220 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
Hatıra türü… Bana göre diğer yazı türlerinden daha fazla sahibini ele veren bir tür. Elbette ki yazılan şiir de olsa, roman, öykü, hatıra da olsa, yazarın kendisini açtığı kadar, bildirmek istediği kadar okuyucunun bilebileceğini söylemek lazım. Yani mesafeyi her zaman eser sahibi belirler. Biz onu, onun istediği kadar tanıyabiliriz. Elbette ki bazı satır aralarında, yazarında avucunda tutamadığı ve ellerinden okuyucunun alemine uçan birçok ele verici bilgi olacaktır. Kitapla alakalı herhangi bir eleştiri yapma şansı ya da hakkını kendimde bulmuyorum ve edepte beni bundan imtina ettiriyor. Belki kitabın içeriğiyle alakalı değil ama kapağı ya da dizgisi ya da baskı hatalarıyla alakalı eleştiride bulunabilirim. Ancak kitabın içeriğindeki harikalık bunu mevzu bahis dahi yapmamam gerektiğini bana fısıldıyor. Kitabın içeriğiyle alakalı zaten bir şey söyleyemem dedim ama zaten şöyle bir durum var ki; hatıra türü yazarının kendine has tarzıdır birazda. İçerisinde edebiyatın ince ince, usta bir sanatkar tarafından işlemeleri, siyasi olaylara değinmeler, ideolojilere atıflar ve o zamanın diğer edebiyatçıları olan Necip Fazıl, İsmet Özel, Rasim Özdenören gibi kişilerle yaşanılan anıların anlatıları var. Kitap zaman ve mekan sıralamasına bakılmaksızın hatıralardan oluşuyor. Bazen nesirden şiire bazen de şiirden nesire direkt geçişler var. İçerikte o kadar çok duygu ve his var ki, bu duygu ve hisler o kadar iyi ve ustalıkla ve emek gerektirecek şekilde ve insanın kalbinin tam ortasına saplanacak kadar keskince ve bir imge ve bir tespitle insanın his dünyasını yerle bir edercesine ve inanılmış tüm paradigmaları sorgu kıskacına kıs kıvrak yakalarcasına kullanılmış ki bütün bunların karşısında çok değişik hislere ve âlemlere götürdü beni. Belki bir sayfanın tamamında ruhumu sarsan bir şey olmadan gaflet sahibi bir Müslümanın namazda ki Fatiha’sı gibi, bilinç baygın bir şekilde okurken bir kelime ile bütün kitabın doyumunu yaşadığım oldu. Tabi bütün duyguları tek tek anlatabilecek değilim. Ama bir kitabın özetinde dahi kitapla alakalı yaşadığım şeyleri özetleyecek olursam yaşadığım MAHCUBİYET ve HAYRANLIK. Yazabilen biri olarak bu saatten sonra yazmaktan utandım. Ve bende oluşturduğu etki ile hayranlıktan başka bir şey duymadım. Yazmakla, okumakla, anlamakla, hissetmekle, sanatla, yolda olmakla, kendini keşfetmekle ilgilenen herkesin okuması gereken bir kitap. Herkese değil ama tüm sevdiklerime şiddetle tavsiye ediyorum. İçlerinde derin yaralar açacaktır.
YaşamakCahit Zarifoğlu · Beyan Yayınları · 202011,2bin okunma
10 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.