Bu ve bunun gibi kitapları okuyup tarihin zifiri karanlık yanlarını öğrenince ve hâlâ günümüzde yaşananları da gördükçe adımızın neden "insanlık" olduğunu çok merak ediyorum. Öyle ya yaratılmış en akıllı en üstün varlıklarız. Üstün olduğumuz konusunda hiç şüphem yok bunu zaten canavarlıklarımızdan anlıyoruz. Ama akıl kısmında şüpheliyim. Akıl, yanlışı ve doğruyu birbirinden ayırmanın tek yolu değil midir? Bunca yanlış yapan insanın akıllı olduğu nasıl düşünülebilir?
Din= Vicdan diyenlerdenim. Vicdan yoksa dinden de yaratıcıya inanmaktan da bahsedilemez.
Bu tür yorumları yapmak zorunda olmadığımız bir dünyayı inşaa etmek hiç mi mümkün değildir?