Bir yolcu gemisinde ana karakterlerin birbiri ile denk gelmesiyle başlayan bu eserde karakterlerin psikolojik ve fiziksel tanımlamaları o kadar iyi yapılmıştır ki muhtemelen birçok okurun kafasında aynı görünümde insanlar ve sahneler canlanıyordur. Akıcı dili ve harika betimlemeleri ile sonunun nasıl geldiğini anlayamayacağınız bu kitabın yorumunu Zweig'ın bu sözlerini hatırlayarak "İnsanın konuşacak kadar zekaya, ya da susacak kadar akla sahip olmaması büyük bir talihsizliktir…"kısa kesiyor ve kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.