Bu kitap serinin en dikkat çekici kitabıydı şimdiye kadar.
Conan Doyle, Sherlock'un maceralarından sıkılır ve artık hikayeyi bitirmek ister. Bunu annesiyle paylaşır. Annesi oğlunun kararına saygı duyar "Sen bilirsin ama insanlar bu duruma çok tepki gösterir" der ve gerçekten de Sherlock'un ölümüyle biten hikayenin yayınlanmasından sonra yazarın evinin önünde eylemler olur, Arthur Conan Doyle vatan hainliğiyle suçlanır:) Hani biz Süleyman Çakır ile dünyada ilk kez kurgusal bir karakterin gıyabî cenaze namazını kılan marjinal millettik ya! Meğerse İngilizlerin tek eksiği Müslüman olmamalarıymış:) Ve baskılar üzerine Doyle hikayeye üsulüne uygun olarak devam ediyor.
Bunu duyduğumda olmaz öyle şey dedim, Sherlock öldükten sonra nasıl ölmemiş gibi hikayesi devam edebilir ki! Ancak yazar bir sonraki hikayeyle duruma çok güzel açıklık getiriyor hem de zorlama olmayan bir senaryayoyla... Gerçekten bu anektodu duymasaydım yazarın ciddi ciddi Holmes'u öldürmek istediğini anlamazdım bile.