Ortaçağ'ın karanlık yüzüne ve dinler tarihine meraklı olduğumdan mıdır bilmem ancak okuyan birçok kişinin aksine serinin bu kitabı oldukça hoşuma gitti ve hızlı bir şekilde aktı. Russell serinin ilk kitabına kıyasla felsefeden çok tarihe ağırlık vermiş. Bir bakıma da haklı çünkü o dönemde felsefeye katkı sağlayabilmiş insanlar azınlıkta. Bu eksikliğe rağmen kitabın içindeki akışı koruyabilmiş. Önce dönemin genel ruh halini çizdikten sonra, içinde bulunduğu filozof/teologların düşüncelerini ve geleceği nasıl şekillendirdiklerini açıklaması olayları daha net bir şekilde kavramamı sağladı. Ancak bu bir başlangıç tabii, daha detaylı araştırmalar yapabilmem için güzel bir zemin hazırladı. Kitabı okurken kendime bölümler halinde notlar hazırlamıştım. İsterseniz aşağıdaki linkten o sayfaya ulaşabilirsiniz:
expeditionofmymind.blogspot.com/2021/03/felsefe...